Tuesday, January 17, 2012

Should i stay or should i go?

Egentligen har jag nog redan bestämt mig. Det har varit minst sagt dåligt med bloggandet den senaste månaden, eller snarare året. Eller är det kanske till och med åren? Har jag någonsin varit en flitig bloggare? Tror inte det. Jag har liksom aldrig kunnat bestämma mig för vad jag skall gör av den. Jag började ju för att kommunicera med butikens kunder. Visa nyheter och ge en inblick i arbetet bakom. När butiken lades ned ville jag behålla namnet och domänen för att eventuellt i framtiden göra något av det. Bloggen blev ett sätt att hålla Mint & Vintage, oavsett vad det skall bli av det, i liv.

Jag har ofta en massa idéer, men sen ändrar jag mig och så blir det liksom ingenting. Är rädd för att vara för privat, och blir opersonlig istället. Eller så försöker jag vara personlig och blir för privat. Men främst har jag inte hunnit. Är det något man inte har med två små barn under tre år så är det tid. Man springer fram och tillbaka mellan kök, toa, torkar spill på golvet och sopar lego. Det händer liksom alltid något. Och så vill man ju leka, läsa och vara en bra förälder också. När kvällen kommer och de små förhoppningsvis susar sött i sina sängar så är man (jag då alltså) så trött att jag knappt orkar läsa en rad, än mindre skriva något genomtänkt. (Och det där som någon skrev någonstans att folk blir mer negativa på twitter på kvällen, stämmer verkligen in på mig.) Så det blir ingenting. Så jag tänkte lägga av. Fokusera på mina återupptagna universitetsstudier (läser kulturvetarprogrammet) och på att försöka försörja mig som frilansjournalist.

 Men...i och med att jag börjat plugga igen så har Agnes börjat på dagis. Tack och lov för dagis! (missförstå mig inte, jag älskar så klart att vara med mina barn, men jag gillar också att göra annat, som att tänka läsa och skriva och det är väldigt svårt när man är mammaledig (vet att Kajsa Ingemarsson skrev en bok under sin mammaledighet men för mer normal(in)produktiva människor som jag själv är det liksom fullt upp), så är det bara). Men nu känner jag hur jag börjar bli mig själv lite mer igen. Inte "bara" mamma-Anna. Plötsligt finns det lite tid att fundera över saker som att det är lite underligt att Prada och Louis Vuittons kollektioner så ofta är synkade i stil, att Dr Martens är mycket vanligare i Göteborg än i Stockholm, att min egen garderob svämmar över av oanvändbara plagg som jag köpt för någon som är jag fast som lever ett helt annat liv, i en helt annan kropp, och annat livsviktigt.

Så..
Jag fortsätter nog ett tag till. Tar nya tag. Ni vet, nystart på det nya året. 2012 skall (liksom 2011, 2010, 2009 etc.)bli året då jag blir framgångsrik och vältränad,-)

Jag fiskar inte efter beröm men lämna gärna en kommentar om du tycker att något med bloggen är bra eller dåligt.

5 comments:

Ida said...

Ett mycket bra beslut!

Anonymous said...

jättebra skrivet.

Patrick said...

Fortsätt att skriva Anna! Du skriver bra och du har en bra filosofisk ton i ditt skrivande!

Anna said...

Tack ska ni ha allihopatre;-)

Jag har ju som sagt redan bestämt mig för att fortsätta och inlägget får nog ses som en fiskning efter lite bekräftelse, trots att jag hävdade motsatsen;-)

mission completed

Annika said...

Tycker om att kika in ibland så det är jag glad för :)