Wednesday, December 21, 2011

Jullov




Är på plats i Småland inför julfirande med tjocka släkten, med tanke på mängden mat som bärs hem dagligen kommer uttrycket snart stämma även bokstavligt.



Det kom lite snö men sen försvann den.



Barnen leker med varandra och sina kusiner och allt som tillhör modevärlden känns väldigt långt bort. Här handlar vardagen om mat, lek, pyssel och inhandlande av julklappar och mer mat.



Jag försöker att inte helt falla ned i mysträsket och ändå klä mig lite fint. Idag i mina favoriter uppifrån och ned. Har plockat fram mina Dr Martens från 1995. Känns kul att kunna använda något som jag haft så länge. Då, när jag gick på högstadiet var det helt otänkbart att ha nätta skor. Sulan skulle vara traktoraktig och ju klumpigare skor desto bättre. Dagens docs har tunnare sulor och det har tagit ett par år för mig att känna mig redo för dessa.



Jag köpte dem i London och var sjukt nöjd.




Mörkgrönt nagelack har jag inte heller haft sedan dess.

Annars var det jag ville säga idag att jag har fullt upp med familjevardagen och få tankar på mode och bloggande.

God jul!

-Posted using BlogPress from my iPhone

2 comments:

Mikael från Vintage 24 said...

Måste ha haft mycket snö för att få till en snögubbe. Här i Skåne är det än så länge snöfritt. Förhoppningsvis förblir det så också.

Gillar din headerbild, har du tagit den själv?

Anna said...

Tack Mikael! Jo, jag har tagit bilden själv, på Skansken i somras.