Sunday, October 09, 2011

Loppissöndag

Älskar höstdagar som idag då man slipper allt nyttigt och bara är. Vi åkte på loppis på Siggesta gård här på Värmdö.



Eftersom jag har i princip köpstopp på allt så kunde jag strosa lugnt. Har haft svårt att komma ur vanan att handla till butiken och därmed köpa allt fint jag ser oavsett storlek. Lyckades ganska bra idag. Blev lite småsaker till Hedda.



Funderade på att köpa några småbilar för att väga upp övervikten av typiska tjejgrejer. Men det blev inte så. Det är ju hon själv som väljer rosa, Hello Kitty och My Little Pony. Varför hon gör det kan man ju verkligen grubbla på men jag tror inte att det spelar så stor roll. Viktigast är att man låter henne vara den hon är och försöka få henne att känna sig trygg i sig själv och få ett riktigt bra självförtroende så att hon kan göra det hon vill. Inte försöka styra in henne på varken flickighet eller motsatsen. Som sagt, finns massor att säga-inte just nu dock.



Jag fick några böcker.



Och två ull-angora-tröjor i fin kvalite från Benetton.



Inte dagens logga direkt.



Vi tittade på djuren också. Jag längtar efter att rida ut i skogen och att trycka näsan mot mjuk hästpäls. Höra det rytmiska malandet när hästen tuggar och att pyssla i stallet. Nu när Agnes är lite större kanske det är dags att hitta en häst att rida på.




Det blev en hel del barnböcker. Gillar färgerna i denna om Kalle kanin. Sådär kitchigt som jag minns att jag själv gillade som barn. Det värsta jag visste var böcker som var naivistiskt tecknade. Som om de inte ansträngt sig att göra fint.

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 comment:

Anonymous said...

Hej
Snälla Du, hjälp mig!?!
Denna bok om Kalle Kanin som du köpt älskar jag fortfarande!!!

Vad heter författaren och utgivare samt eventuellt isbnr om möjligt. (utgivningsår)

Vänliga optimistiska hälsningar

Anette Nilsson