Wednesday, October 05, 2011

DIY-tips: Gör en egen pärlkrage

Alltid kul att få tips på saker att göra själv. Som en Peter Pan krage med pärlor till exempel.
Kanske att man skulle ta och testa en dag. Tänkte senast idag på en marinblå ulltröja från April, May som vi hade i butien. den hade en Peter Pan-krage i paljetter. den var fin. Ångrar att jag inte köpte den. fast jag minns nu att jag provade och att den var lite skum i axelpartiet och helt enkelt inte passade. Men man skulle ju ganska lätt kunna göra en själv. Bara att sy på paljetter ju. Lite pilligt och tidskrävande men  man kan. En lös krage är ju mer praktisk egentligen.

5 comments:

Madeleine said...

men så fin krage! den skulle jag kunnde ha på mig varje dag.

Anna said...

Eller hur? Är väldigt sugen på att knåpa ihop en. Skall leta pärlor secondhand idag tror jag.

Cecilia said...

Jag köpte den tröjan på Mint & Vintage! Den sitter finfint tycker jag :) och jag är fortfarande väldigt glad för den. Bra att du skrev det, måste börja använda den mer. Så fina grejer du hade...

ida said...

Jag började brodera pärlor på spetsdukar som jag tänkte en dag skulle bli en krage. Såg kanske en hel säsong Six Feet Under och satt uppe till 2 tre kvällar i rad (typ) men kom inte ens halvvägs. För mig är evighetsprojekt inte projekt som tar en evighet att göra, men som lämnas ofärdiga åt evigheten... Tydligen.

Den här tycker förresten – och på tala om kragar – mycket om: http://www.cosstores.com/Store/Women/Accessories/Mock_shirt/7433-243938.1

Anna said...

Ida: samma här, jag har ett helt hus fullt med påsar med olika stick-virk och lapptäckesprojekt som aldrig kommer att bli klara. Tror nästan aldrig att jag gjort klart någonting faktiskt;-)

väldigt fin krage hos COS, jag vsste inte ens att de hade webshop...det var ganska skönt att leva i den ovissheten faktiskt;-)