Friday, September 02, 2011

Japansk Lula-estetik

Fick ett mail från Eley Kishimoto med inbjudan till deras showroom i Paris. Antagligen tror de att butiken fortfarande finns och hoppas på att vi skall köpa in igen. Av alla märken vi jobbat med är Eley Kishimoto det absolut trevligaste. All kommunikation, allt gick så himla smidigt och de var så väldigt trevliga och artiga hela tiden. Det gjorde att vi köpte bra. Men plaggen blev lite för dyra för oss svenskar tror jag. Och det är svårt att förmedla den genuina trevligheten och omtanken som ligger bakom märket, det där som gör att plaggen, i alla fall i min värld, är värde några extra hundralappar. Ingen vinstaffär det heller.

Men det var inte det det här inlägget skulle handla om utan om ett japanskt magasin och butik som heter Palm. http://www.bis.palm-jpn.com/news/ som jag hittade genom Eley Kishimotos lilla brev.


Med hjälp av Google translate har jag kommit fram till att det är ett magasin med tillhörande butik. Det som visas i magasinet är köpbart direkt i Palm store. Fiffigt. Låter ju kanske inte så originellt när många klädföretag även gör magasin för att stärka sitt varumärke (H&M, Acne, Aplace m.fl) men skillnaden är att Palm gör det väldigt bra (det gör ovan nämda också, men Palm råkar vara precis i min smak)
Alla bilder är så otroligt fina. 

Och gör verkligen att man blir sugen på de mest underliga plagg.

Lulaesque med japansk touch




Den där koftan och de där byxorna till exempel. 

Men mest av allt blir jag sugen på att göra samma grej. Min dröm med Mint & Vintage var från början att det skulle vara just så här. Både butik och magasin, med samma noggranna urval och personliga känsla. Men sen tog butik och e-butik överhanden och jag hann helt enkelt inte med. Skulle jag göra om skulle jag teama ihop mig med någon mer. Ensam kan man inte åstadkomma allt man vill. 



1 comment:

Dina said...

Lovely outfits!