Monday, July 04, 2011

Kate moss har gift sig

Sist på bollen som vanligt, men måste ändå kommentera att hela världens favoritmodell och modeikon Kate Moss var väldigt snygg i sin Gallianodesignade bröllopsklänning.
Tror att många kommande brudar kommer att inspireras av Kate när det är dags att välja klänning. Gillar vintagekänslan, att den är mer benvit än kritvit, enkel modell med avancerade paljettbroderier. Väldigt Kate Moss. Och det är väl just det som gör henne till vår tids mesta stilikon - hon är alltid stilmässigt konsekvent. Lite rock, lite romantik, lite vintage.

Jamie Hince duvblå kostym från Yves Saint Laurent by Stefano Pilati var också stilig. Hoppas att många brudgummar väljer färg när det är dags att gifta sig. 


Jag brukar sällan intresera mig för bröllop och allt där omkring. Tillhör absolut inte skaran av tjejer som sedan barndomen drömt och fantiserat om denna sitt livs stora dag, men när jag ser den här bilden måste jag erkänna att jag blir lite sugen. Men om håret skall vara sådär lagom lågt och bohemrufsigt får vi nog vänta ytterligare några år...

Och inte att förglömma. Valet av bröllopsklänningsdesigner är inte helt oprovocerande i modevärlden. galliano har fått sparken från både Dior och Galliano efter påverkad av både det ena och det andra  ha ropat saker som att han älskar Hitler och annat naziinspirerat åt ett par på en restaurang. Många tar tydligt avstånd. Andra stöttar Galliano som själv är mycket ångerfull, och säger att han är allt annat än antisemit. Att han genom sitt designarbete alltid jobbat mot fördomar och intolerans, vilket han själv varit utsatt för. Händelsen på restaurangen har han inget minne av men "skyller på" sitt beroende av sömnpiller, alkohol och valium. Galliano är på botten - Kate Moss hur otroligt det än må vara, är alltid på topp.

4 comments:

Madeleine said...

men jag hade inte heller någon aning om det! haha, men kul att du gjorde ett inlägg om det. och väl skrivet!
kate moss är min favoritmodell alla gånger. hon är så vacker, och i den klänningen blir det ännu påtagligare! Fint!

Anna said...

Tack:-) ja visst är hon tjusig!

matilda said...

Ja, tack för ett väl skrivet inlägg. Finner din blogg både personlig och intressant.

Anna said...

Tack för din kommentar Matilda. Blir väldigt glad av lite pepp;-)