Tuesday, June 07, 2011

Sommarstugesorg och en rutig spetsgardin

Jag är romantiker och därmed väldigt sentimental när det gäller gamla grejer, kläder och särskilt hus. Berättade ju att jag bevittnat rivningen av en liten sommarstuga här i området. Här kommer fler bilder. Vet inte vem som köpt tomten, men gissar att det inom kort kommer att byggas ett praktiskt och stilrent nyfunkishus. Inget ont om dem, de är verkligen - praktiska, men i min värld är en liten rutig spetsgardin så mycket trevligare. Varför vet jag inte riktigt. Det är ju bara tyg egentligen. Men kanske är det tanken på den lilla tanten som eventuellt satt upp gardinen. Som kanske köpt tyget och sytt den själv och lagt ned sin själ och kärlek i det lilla huset.  






När rivaren hade paus passade jag på att kolla runt lite i bråten på jakt efter något att "rädda". Och där, bakom en bit vägg stod en sådan där fransk glaskula med plastblomma i som jag tydigen samlar på. De är superkitchiga och egentligen skall det vara vatten i, så att blomman ser mycket större ut. Men de är alltid trasiga. Två stycken fanns det. Så nu har jag fyra.


 vackert och sorgligt

1 comment:

emma said...

Att riva en stuga och inte ens ta hand om innehållet först, det är för sorgligt.
Vackra bilder, tack för att du delade med dig.
Hälsningar emma