Thursday, May 26, 2011

Kära dagbok

Idag har jag sett en gammal sommarstuga rivas. Det högg i hjärtat när grävskopans käftar bröt sönder taket.


Jag fotade massor och räddade även lite prylar. Bilder kommer senare.


Sen tog jag med mig tjejerna till Minimarkets utförsäljning. Fyndade dessa fina skor. Älskar Minimarkets skor.

Släpade även med mina små följeslagare till Carin Wester som hade valt samma dag för sin utförsäljning. Men ingen jaktlycka där.

Blev en tidning till istället.
Snygga gentlewoman.



Just nu drömmer jag om att göra en egen tidning. Mint&vintage magazine, vad tror ni om det? Om vintage och ny design. Mindre märken, mycket ekotänk och snällhet.

Alla jag pratat med säger att tidning är grymt svårt, och avråder från dylika projekt....

Så jag tänker att jag nog inte skall dra igång något nytt företag utan kanske göra det mer webzine/fanzine mässigt. Diy rakt igenom. Medan jag är mammaledig, samtidigt som jag skriver min roman som jag också tänkte passa på att göra nu när jag är "ledig". Och så skulle jag vilja gå fotokurs och lära mig webdesign, sy kläder och inreda hemmet, och vara en fantastisk mamma... Sanningen är ju den att jag knappt hinner tömma diskmaskinen på en dag.

-posted using BlogPress from my iPhone

2 comments:

Melanie said...

Såklart att du ska starta en tidning.Du som har så skön stil! Ingen tvekan. Grymt svårt? Det är bara lata människor som säger så.

Anna said...

Tack Melanie! Eller hur? Om man lyssnade på allt folk avråder ifrån skulle inte mycket hända;-) man måste vara lite naiv för att våga dra igång något.