Thursday, January 27, 2011

Spets ränder och näbb


Det var det där med att leva som lär ja. Idag helt klädd i H&M. Men det behöver ju inte vara bara dåligt. Poängen är att det är dåligt att handla nya kläder hela tiden. De här plaggen kommer jag förhoppningsvis att ha länge, använda mycket. Jag hoppas det. Det är ju svårt att veta om man är tillfälligt trendpåverkad och egentligen inte alls trivs i randig långkjol och spets, men jag tror inte det. Jag gillar alltid randigt, jag gillar alltid spets, så det känns som säkra kort inför framtiden.

Näbbstövlarna fyndade jag på Röda Korset i höstas. Har aldrig använt dem. Tänkte kanske premiärgå dem utomhus på modeveckan nästa vecka. Det känns så extremt antifashion att ha näbbstövlar att jag måste ha det. Gillar kontrasten i spets och rejäla fjällskor. Och mötet mellan den romantiska spetsen och de grafiska hårda ränderna.

En kombination av förfining och jordnärhet. Romantik och modernism. Allt på en gång.

2 comments:

veronika, tick tock vintage. said...

i love all of this layering, and especially that striped skirt.

Anna said...

Thanks:-)