Wednesday, January 19, 2011

Jag skolkar idag

Borde vara hemma och jobba med en grej men när jag lämnat Hedda på dagis så sken solen så härligt att jag istället för att köra rakt fram hemåt svängde höger ut på motorvägen, in till Slussen. Nu sitter jag här på ett café och njuter av friheten. Känslan är den samma som när jag gick på gymnasiet och ibland bara gick på stan istället. ( jag uppmuntrar inte skolk men ibland kan det vara nyttigt, särskilt om man ären vanligtvis väldigt duktig flicka).

Jag har spanat lite i butikerna. Med barnvagn är allt lite jobbigare. Särskilt nu med all is och snö. Det blir att jag håller mig på huvudgatorna. Kollar de vanliga butikerna med elektriska dörröpnnare och inga trappsteg. Lever inte som jag lär. Det är synd. Borde ju sponsra alla de små istället. Men jag är bekväm.

La märke till två saker.




På H&M: ljust turkosgrönt och mörkrött är en väldigt fin färgkombo. Tänker på Marni. Tyvärr passade inget av plaggen. Det här med att inte längre vara gravid är ett klädmässigt antiklimax. Efter lång längtan efter att den gigantiska magen skall försvinna så att man kan klä sig i annat än tights och tunikor är besvikelsen stor när det visar sig att det inte alls går. Trots att jag känner mig så smal är det omöjligt att knäppa något i midjan och inga överdelar sitter snyggt eftersom jag fått gigantiska tuttar som kräver mjuk behå för att inte mjölken skall stockas. Med följd att jag ser ut som en tjock tant i allt.




Monki har gjort väldigt söta väldigt chloeinspirerade skor. De är fina och verkar helt okej ur komfortsynpunkt. Lågprisskor brukar ju ofta vara omöjliga att gå i annars. Men inget köp idag.


Dagens köp blev istället den här spetsblusen på rea på H&M. Har främst tänkt ha den under tröjor så att endast spetskragen sticker fram.



- Posted using BlogPress from my iPhone

2 comments:

Lilith said...

Ibland är det tillåtet att skolka och bara njuta av livet

Ida said...

Känner verkligen igen problemet, man tror att man ser ut som innan graviditeten, men det som förut gick att bära på höften går bara nästan att knäppa uppe i midjan numera. Och så måste man kunna amma i allting! Längtar så efter att få bära en klänning som är skuren i midjan, tajt över bysten och med dragkedja i ryggen, allt som bara inte går nu. Istället har jag tajts, trikåkjol, linne som går att dra upp eller ner och en kofta eller skjorta över. Exakt som när jag var gravid...
Håller fö med om den fina färgkombon!!!