Thursday, November 04, 2010

Vackra svala tjejer som liksom skrider fram

och nonchalant fäster blicken i fjärran. Oåtkomliga och omöjliga att slita blicken ifrån. Sådana tjejer skrev jag om angående Acnes framgångar för ett litet tag sedan. Tjejen som i min hjärna är modellen för den här typen av modell(de är oftast det) är tydligen modell. Jag har sett henne på stan en massa gånger och fascinerats över hennes skönhet. Och så idag när jag kollade Anna Kopitos blogg på Freshnet dök hon upp.

Bild: Anna Kopito
Och jag fick lära mig att hon förutom att modelle, studerar fotografi och har en egen blogg. Och ingenstans nämns Acne. Istället samlar hon på "på belgiska designerkläder, främst från Antwerpen, som Ann Demeulemeester, Maison Martin Margiela och Dries Van Noten. Det mesta är från 90-talet, men när hon är utomlands passar hon på att unna sig något från de nya kollektionerna."

Och jag inser att den här tjejen är vad Acne vill vara.

Bild: Anna Kopito

2 comments:

Linea said...

Ja, jag håller med. Hon är något extra. Kolla här: http://www.afanatic.se/afanatic/Blogg/Poster/2009/9/23_eddiepettersson.html

Hennes Ann demeulemeester-skor är mitt drömköp.

Hon jobbar på Kaffeverket typ mittemot där ni bodde innan. Du får spana på henne där.

Anna said...

Det förklarar varför jag såg henne så ofta då...Får väl gå dit och spana lite någon dag;-)