Friday, November 05, 2010

Prada eller Plupp?

Photos: Style.com
Inspirerad av Pradas höst åkte jag på loppis idag. Vi är på höstlov i Småland så jag passade på att besöka Röda korset i Ljungby. 

Var ute efter kabel-flät.-eller på annat sätt mönsterstickat. Gärna i "Pradablått". Oftast hittar jag aldrig just det jag är ute efter men idag hade jag lite tur. Det blev inget blått men stickat fann jag. Fördelarna med vintageletning på mindre orter är många. I Stockholm är det ofta utplockat och priserna är högre. 

Resultatet: 


En fin rosa mösterstickad bomullströja och en svart blus med liten krage som passar fint under det rosa. 

En naturvit klassisk fast lite kortare finstickad tröja. Vet att jag köpte en liknande förra året men kan inte hitta den. En rutig och väldigt bibliotikariepreppy plisserad kjol. Inget jag kan ha just nu, men om mindre än en månad kommer jag ju inte vara gravid längre och då skall jag minsann ha kjol. Vita knästrumpor. 
Och kanske något underligt, näbbstövlar. Mest för att Linea sa att hon gillar det och för att de här var i min storlek och helt oanvända. Får se om jag kommer använda dem, annars kanske de blir till salu snart. Tänker mig att det vore fint till en i övrigt väldigt ickenaturnära outfit. Typ svart och lack och spets eller nåt. Inte till mina vanliga skogsmullekläder, då blir det liksom för mycket Plupp. 



2 comments:

Linea said...

Haha, hurra näbbstövlar! Jag älskar verkligen mina. Jag håller med, de är snyggast till typ minimalistiskt och svart - vilket ju är det enda jag äger. Fina fynd!

Anna said...

Tyvärr äger ju inte jag så mycket minimalistiskt, men har lite andra idéer på hur de kan funka. Kommer i alla fall att behålla dem.