Friday, October 29, 2010

Ännu en önskekappa


Jag tror aldrig jag hittat så många fina kappor och jackor som den här säsongen. Kanske är det för att jag är höggravid och bara kan drömma om att kunna knäppa något annat än min fyra år gamla camilla norrback-kappa (som jag i och för sig älskar), och därför blir mindre kritisk eftersom jag vet att ett köp ändå inte är aktuellt. Kappan ovan kommer från Patouf och jag tycker att den är perfekt. Marinblå med pälskrage. Jag har alltid velat ha en marinblå 60-talsinspirerad kappa med pälskrage. Kragen på den här är dessutom lite annorlunda. inte vanlig kort slät päls utan långhårig, och fake så klart. (vintage päls tycker jag e ok men jag skulle inte köpa ny, det känns bara onödigt...)


Kappan kostar 3495 kr och hade jag haft butik hade du kunnat köpa den här, nu har jag ju inte det längre men det har däremot Patouf :http://www.patouf.se/shop/

Och ryggen är fantastisk!

2 comments:

Cecilia said...

Tack för tipset! Ska genast slå till på en Patouf fuskpälskrage. Men hu vad jag saknar Mint & Vintage! Det kom inget bättre istället... :(

Anna said...

Hej Cecilia!
Tack för saknandet;-) Samma här. Vi får hoppas att butiksutbudet blir lite bättre i takt med ekonomins uppgång snart....Just nu tycker jag nog att de svenska märkenas egna butiker är mest intressanta.