Friday, September 24, 2010

Ny app bland annat




Har skaffat roliga fotoappar till iphonen. Festligt!
Om 2 månader kommer nu bebis, magen börjar bli ordentligt ordentlig nu.

Jag går i skolan, läser journalistik och märker att jag inte har några större problem att formulera meningar, men däremot att tänka. Fokus är på nyheter och allt måste värderas. Jag är van att låta mig gungas fram av språket och någonstans på vägen inse vad det egentligen var jag ville ha sagt, eller komma på något helt nytt. Nu måste jag lära mig att tänka först och skriva sen. Och snabbt skall det gå och rätt skall det vara. Hittills har största utmaningen varit att hålla sig till sanningen och inte välja att skriva det som låter bäst.

Bilden ovan togs på väg hem från röstningen i söndags.

Klänning från permanent vacation, kappa från Dagmar och mitt livs bästa skofynd.



Posted using BlogPress from my iPhone

1 comment:

Ida said...

Åh, bara två månader kvar alltså! Rolig bild! Och fin outfit! Kram (japp, surfar när vi väntar in sömnen efter morgonamningen inför flytten 30 cm över i egna lilla sängen intill, Frank och jag. Han verkar vara redo nu :) )