Thursday, June 10, 2010

Country life




Att flytta ut ur stan var ingen självklarhet för oss-vi (jag) hade egentligen, efter mycket velande precis bestämt oss för att det var en trea på söder vi ville ha. Att villavuxenlivet fick vänta lite. Vi trivdes så himla bra i stan. T-bana, sushi och 7-eleven utanför dörren. För en lantis som mig-jag är uppvuxen utanför Göteborg med hästar och kaniner- var det urbana livet något jag alltid längtat efter. När vi flyttade till Stockholm för sex år sedan var det av längtan till tempo och framåtanda, take away kaffe och folkmyller. Men så kom Hedda och plötsligt ändras ens perspektiv. Att kunna gå ut och ta ett glas vin när som helst lockar inte lika mycket som att Hedda skall kunna leka i gräset utan att man behöver vara rädd för att hon skall käka fimpar. Att vara där det händer blir inte lika viktigt som att Hedda skall slippa avgaser vart vi än går. Och så vidare, jag tror ni fattar....

Och nu är vi här. I ett litet gult hus med glasveranda och uppvuxen trädgård och all ambivalens är som bortblåst. Att vi flyttat när våren blivit till sommar, solen skiner och fåglarna kvittrar bidrar så klart till succén, men jag är övertygad om att jag när november kommer fortfarande kommer att känna att detta var rätt val. Vi har ju kakelugn...





Mina sidenbyxor, chiffongklänningar ich kashmirtröjor som jag samlat på mig under Mint & Vintage-åren får dock vila prydligt i garderoben. I stället blir det bekvämt och slitstarkt.







- using BlogPress from my iPhone

2 comments:

Kristina said...

hejdu! jag tycker dina foton är så himla fina! jag ser att du använder blogpress/iPhone, är det nån fräsig foto-app du har?

Superfin kakelugn också! ^^

/Kristina

Anna said...

Tack Kristina! Kul att du gillar bilderna. Jag använder Hipstamatic-appen och favoritlinsen är John S med Ina 69 film.