Tuesday, May 18, 2010

Frenchy

Under en period hade vi väldigt mycket franskt på Mint & Vintage. Vi åkte till Paris och blev förälskade i Maje, Manoush, Les Petites, Paul & Joe Sister m.fl. Ofta enkla,  mycket feminina och välgjorda plagg. Mer klassiskt parissnyggt än supertrendigt. (Ok, Manoush kan väl kanske inte kallas klassiskt direkt.) Men gemensamt var en utpräglad fransk stil som vi tyckte passade Mint & Vintage fint.

Vi märkte dock att det är väldigt svårt att introducera nya märken och om man skall vara efterklok (vilket är svårt att låta bli) så borde vi kanske börjat med ett märke för att sedan öka på i långsam takt, men men...

Det finns i alla fall en fransk webshop som heter MonShowroom där du hittar de flesta av dessa märken. Tyvärr tycker jag att deras urval är något trist, eller så beror det på stylingen på bilderna, jag blir i alla fall aldrig riktigt sugen på att handla när jag kollar runt bland mina favoritmärken (Les Petites, Iro, Swildens, Paul & Joe Sister bl. a.) där.

Hittade dock en fin vit sidenklänning i lager från Les Petites.

Som jag hade klätt ned ordentligt med riktigt slitna bruna boots. Dessa är från Ebay men tyvärr herr och alldeles för stora, annars hade jag slagit till.

Örhängen, Fleathers, Etsy.com

2 comments:

Joachim said...

Så tråkigt att i stängt! Vet hur det är, hade vintagebutik med... Om än bara i ett år, men. Ja. En kram från mig i alla fall.

//Linnéa

http://www.moncheriblogg.blogg.se

Cecilia - Relove.se said...

Hej,
Så tråkigt att ni stängt ner. Besökte er butik i Helsingborg många gånger och det var en av inspirationskällorna när jag startade min webbutik Relove.se som säljer designerkläder second hand. Jag älskade era franska märken, men förstår vad ni menar med att det kan vara svårt att introducera nytt.